Monday, February 14, 2011

Kisah jahil aku pasal valentines!

woo.kerasnye tangan ni bler dah lama tak update blog.biasalah orang yang tengah menjinak-jinakkan diri dengan dunia 'memandu secara halal'.sebelum ni main belasah je mini cooper bapak aku.err??okay lupakan yang mini cooper tu.sekarang ni nak cerita pasal valentines day dan sejauh mana kesahihannye.urrm,kak bedah boleh dekat sket tak..nak storymory sket ni.dulu kan,dulu..paham tak dulu,aku penah TERsambut bende ni taw.masa tu form 1 time aku sekolah kat tengah2 bandor yang banyak pulak kapirnye.kisahnye diorang ade buat dedication dari kelas ke kelas sempena valentines day nilah.hadiahnye biasalah.tak sah kalo bukan lolipop bentuk love2 bagai,bunga kertas yang kononnye letak dlm air jadi segar tetibe,pop-out card yg bajet romantik bila kita bukak tersembul 'love' tuu.macam2 laa.aku pon dengan bijak laksana beli laa dua tiga jenis bagi kat member.oii berbunga-bunga laa hati kononnye.siap pakat2 lagi ngn member "aku bagi kat kau,kau bagi kat aku balik yer".kesian,dulu takde sape minat.haha.pastu2,,bler 14 FEB je,,nak tulis nota kat buku kan kene tulis tarikh dulu.haa,dekat keliling tarikh tu byk laa bentuk 'love'nye.siap pakai pen merah segala.pastu siap buat border bentuk 'love' keliling buku.apalah bengap bin bangangnye aku ni.pastu bila cikgu cek nota kene marah ngan cikgu sebab lukis love tapi tak kalekan love tu.kisahnyee..tapi bila dah masuk sekolah yang baik sket,baru laa aku taw pasal valentine ni.time tu baru laa rase nak bakar lolipop yg dah setahun aku simpan hadiah sempena valentine tu.tapi tak sampai hati.aku bagi je kucing jilat.okay.ni serba sedikit facts pasal valentines.

  • HARI Valentine lebih dikenali sebagai hari di mana sepasang kekasih yang bercinta meraikan percintaan dan kasih sayang yang disambut setiap tahun pada 14 Februari

  • ASAL-USUL Versi popular berkaitan sejarah Hari Valentine ialah, perkataan Valentine sempena nama paderi besar Kristian zaman pemerintahan Ratu Isabella di Sepanyol iaitu Saint Valentine.
  • Dia disayangi kerana berjaya menumpaskan kerajaan Islam di Cordova, Sepanyol pada 14 Februari 270 Masihi. Kejayaan itu begitu bermakna kepada Ratu Isabella dan disambut setiap tahun pada 14 Februari oleh rakyat Cordova dengan menamakannya Hari Valentine. 
so,bila dah baca tak ke rasa kepala ni mmg kene hentak ke dinding??tapi sekarang ni bila aku bukak  balik cerita ni dekat member2 lolipop aku,masing2 tuduh masing2.kau laa bodoh.hee,,bodohnye kau..haha jahilnye kau.pastu aku conclude kan kat diorang "kita semua bodoh laa".(sambil gelak2 pukul kepala hotak masing2).tapi sekarang kitorang semua makin matang,dah pandai beza mana baik mana buruk.mana patut dan tak patut disambut.kepada member2 aku kelly,amanda,yolanda,beranda(bukan nama sebenar)..yang baik jadikan teladan,yang buruk jadikan sempadan.peace!
p/s: jangan attack aku.aku tawu aku bengap*sket.tapi ni cerita dulu2 dowh.

No comments: