Tuesday, November 20, 2012

Reminiscence #1 : Arau - Cameron Highland

So basically, masa sem 3 Diploma Sains, kitorang kena pegi field trip untuk subjek Biology. Bersempena dengan pembelajaran tajuk Ecology, so kitorang kira cam turun padang laa untuk mengkaji ecosystem yang terdapat kat sesebuah tempat tu (skema syal aku puihh). Hmm mohon google sendiri laa kalau nak lebih penerangan pasal eco eco ni sebab ni bukan portal education mahupun student portal. Heh. Okay ! Jadi kitorang telah pergi ke Cameron Highland dalam bulan 7 camtu, untuk buat research ni. Actually takde la banyak sangat kerja kena buat pun. Leisure time, jenjalan, keluarkan asap drpd mulut, shopping produk strawberry termasuk bantal dan ronggeng (Y) !

Day 1 : Bush ecosystem - Ceritanya kitorang stop jap tepi highway untuk tengok ecosystem dalam semak bla bla bla.. benda ni sumpah bosan. Nak citer detail2 pun macam tak perlu heh, Aku tengok je budak group aku buat quadrant semua. Hmph !




So, tak banyak sangat aktiviti buat time first day tu. Malam tu ade satu peristiwa time shopping kat night market. Aku terpisah ngan classmates so aku jalan2 shopping sorang2. Pastu aku sipi nak kena tinggal sebab tak jumpa kat mana tempat parking bas. Sobsss malas citer panjang2. Habis hari pertama.

Day 2 : Forest Research, Strawberry Park, MARDI, Cameron Valley, Jalan-jalan cuci mata ! 



lepas buat kije jadi tarzan yeehaa ! 


Classmates. Yep semua perempuan. Pm saya untuk nombor hikhik :) 

 


Teh serai. Saja buat kerja gila buang angin kuikui




MADMARKETS!!! 

Long day. Buat kerja dalam 2 jam pungpang pungpang amik reading itu reading ini, pastu leisure time sampai malam. 

Day 3 : Shopping lagi, Taman lebah, Rose Garden, Kuala Sepetang, Taiping







Haih. Okay jujurnya dah 2 minggu lebih post ni dalam mode draft. Finally siap jugak *lap-lap peluh. Nak convert gambar2 via DSLRpinjam yang bersaiz obes memang mencabar boiling point aku. Credit to Arezam Wakaka and Kila for the pictures. Jadi pejam celik lagi 2 minggu je lagi nak bukak sem baru. Aku pun dah rindu geng2 surau aku kuikui. Semoga sem depan lebih baik daripada sem-sem lepas especially sem 3. In Sha Allah :)

No comments: